Psychosocial Intervention Psychosocial Intervention
Psychosocial Intervention 21 (2012) 215-21 - Vol. 21 No.2 DOI: 10.5093/in2012a13
Return on Investment. The Evaluation of Costs and Benefits of Evidence-Based Programs
Retorno de las Inversiones. Evaluaci??n de los Costes y Beneficios de los Programas Basados en la Evidencia
Michael Little*, , Triin Edovald
Dartington Social Research Unit, UK
Received 14 September 2011, Accepted 24 November 2011
Abstract

Better quality data on costs and benefits of competing investment options in children's services is becoming available. In this paper, we describe the translation of one model developed for Washington State translated for use in the UK. The paper describes the approach and method used to develop the economic model, and adapt it for use in another country. Results from the United States are compared with those from the United Kingdom. The opportunity to apply these methods to improve child outcomes at reduced cost to the taxpayer is explored. The limitations and need for future development of the methods are outlined.

Keywords
  • child development
  • children's services
  • cost-benefit
  • impact
  • outcome
  • program evaluation
Resumen

En la actualidad se dispone de mejores datos sobre los costes y beneficios de las distintas alternativas de inversión en servicios de atención a la infancia. En el presente artículo describimos la traslación al Reino Unido de un modelo desarrollado para el Estado de Washington. En el artículo se describe la perspectiva adoptada y el método empleado en el desarrollo y adaptación del modelo de financiación para su implementación en otro país. Se comparan los resultados obtenidos en Estados Unidos con los del Reino Unido. Además, se examina la posibilidad de aplicar estos métodos de mejora de resultados en la infancia con un coste menor para el contribuyente. Finalmente, se subrayan las limitaciones actuales y la necesidad del desarrollo futuro de estos métodos.

Keywords
  • coste-beneficio
  • desarrollo infantil
  • evaluaci??n del programa
  • impacto
  • resultado
  • servicios de atenci??n a la infancia
Psychosocial Intervention 21 (2012) 215-21 - Vol. 21 No.2 DOI: 10.5093/in2012a13